Visste du at JBF har en egen avdeling med dyktige rådgivere som hjelper deg med bankbytte? Teamet sitter klar til å hjelpe deg med å få over alt fra lån og sparing til konto og kort. La oss gjøre jobben for deg!

 

Slik bytter du bank 

  1. Registrer deg som bankkunde på nett

    For å registrere deg til å bli bankkunde må du logge deg inn her med BankID og last ned mobilbanken vår. Her velger du om du bare vil ha sparekonto eller flytte hele kundeforholdet til oss. Dersom du ønsker lån, kan du søke om det her, og du hører fra oss i løpet av kort tid.

  2. Vi kontakter deg

    Sammen blir vi enige om hvilke løsninger du og din familie trenger og når et bankbytte skal skje. Videre avtaler vi tid og sted for legitimering. Vi bestiller kort og BankID til deg, og sender deg digitale avtaler for eventuelle tilleggsprodukter.

  3. Meld fra om nytt kontonummer 

    Informer arbeidsgiver og andre du mottar faste beløp fra om nytt kontonummer. Mottar du ytelser fra NAV, kan du endre kontonummer på deres hjemmeside. Her er eksempler på de som bør få beskjed om ditt nye kontonummer:

    • Arbeidsgiver
    • Offentlige tjenester (NAV, Helfo, Lånekassen, Husbanken)
    • Leietakere som betaler husleie
    • Fordelsprogrammer (Coop, Trumf etc.)
    • Abonnementstjenester med automatisk trekk fra kort (Spotify, Netflix osv. - ved slike tjenester anbefaler kredittkort foran bankkort)
       
  4. Vi utfører ditt bankbytte og flytter dine betalingsavtaler

Vi kan hjelpe deg med å flytte alle dine avtalegiroer fra din tidligere bank gjennom et bankbytteskjema. Nye e-Fakturaer du mottar uten avtalegiro vil dukke opp i nettbank og mobilbank automatisk. Len deg tilbake og la oss gjøre den kjedelige jobben for deg!

 

La våre flinke rådgivere bidra til å realisere dine små og store drømmer. Kom i gang i dag.