-
Jeg har fått en e-post fra Jbf, men adressen er rar. Er den trygg å åpne?
Noen av e-postene fra oss har en kode som legges til i avsenderadressen. Den ser omtrent slik ut: Jbf <p12345.12345@flyt.jfg.no>
Disse e-postene kommer fra oss og er helt trygge å åpne.
-
Jeg har endret navn. Må jeg varsle Jbf?Ja, du må varsle oss når du endrer navnet ditt. Dette går ikke automatisk fra folkeregisteret. Dette gjør du enkelt på Min side etter at navneendringen er godkjent hos folkeregisteret.
-
Jeg får beskjed om at jeg ikke kan kjøpe eller endre forsikringer på Min side. Hva skyldes dette?
Har du bedt om endringer eller kjøp av nye forsikringer som må godkjennes av en rådgiver, vil du ikke ha mulighet til å gjøre endringer eller kjøp før rådgiveren er ferdig med å behandle saken din. Kontakt Kundeservice om du behøver hjelp.
-
Kan foreldrene mine kontakte forsikringsselskapet på vegne av meg?
Det er svært begrenset hvilken informasjon vi kan oppgi til andre personer enn vår kunde. Vi er pålagt å følge lover for personvern. Vi oppfordrer derfor at du selv kontakter oss for spørsmål om forsikringene dine.
-
Hvilke forsikringer tilbyr ikke Jbf?
Jbf tilbyr de fleste vanlige privatforsikringer, men vi tilbyr ikke nærings- eller landbruksforsikringer. Russebiler forsikrer vi heller ikke.
-
Når får jeg raskest svar på telefonen hos kundeservice?Vi har generelt stor trafikk på mandager og i lunsjtider. Ønsker du raskest mulig svar på telefon, anbefaler vi at du ringer utenfor disse tidspunktene.
-
Hva bør jeg ikke sende elektronisk?Send ikke fødsels- og personnummer på e-post og sosiale medier. Send heller ikke sensitiv informasjon om din eller andres økonomi og helse elektronisk. Dersom det er behov for å oppgi slik informasjon, bør du kontakte oss på telefon. Dokumenter som inneholder sensitiv informasjon bør sendes i posten.
-
Hva er rettshjelpforsikring?Rettshjelpsforsikring er inkludert i forsikringer for hus, innbo, hytte, bil, båt og reise. Den dekker rettstvister knyttet til det du har forsikret.
-
Jeg har flyttet. Må jeg varsle Jbf?Ja, du må varsle oss når du endrer adresse. Dette går ikke automatisk fra folkeregisteret. Adressen din endrer du på Min side.
-
Hvordan melder jeg skade?
Du kan enkelt melde skade på Min side. Da vil du få raskest mulig behandling. Vi vil gjerne høre om alle skadene du er involvert i. Da kan vi gi deg råd og veiledning.
-
Hva dekkes av forsikringen min?For å få en oversikt, må du se nærmere på forsikringsbeviset ditt og forsikringsvilkårene som du finner på Min side. Der står det hva som dekkes, hva som ikke dekkes og hvordan erstatningen beregnes. Har du spørsmål, kan du gjerne ta kontakt.
-
Hva må jeg politianmelde?For å få erstatning, må du politianmelde brann, hærverk, tyveri og andre ulykker
som har ført til personskader.