Spørsmål om skade, sykdom og tap
-
Hvordan kan jeg melde skade, tap eller sykdom?Du melder skade, tap eller sykdom raskt og enkelt på Min side.
-
Kan jeg ringe inn for å melde skade?Vi ønsker at du melder skaden inn digitalt på Min side. For å logge deg inn må du bruke BankID. Får du ikke meldt skaden digitalt kan du ringe oss på 21 62 26 00. Skadeavdelingen har åpent på telefon fra kl. 09-14.
-
Kan ektefelle/partner melde skade?Det er kun forsikringstaker som kan melde skade via Min side.
-
Hvordan ser jeg at skaden jeg har meldt inn er registrert?Du finner oversikten over registrerte skadesaker under "Mine skader" på Min side. Finner du ikke skadesaken din i oversikten, melder du den på nytt.
-
Hva skjer etter at jeg har meldt en skade?
Etter at du har meldt en skade får du en bekreftelse på e-post om at skaden er meldt. Du vil få beskjed så snart saken er vurdert.
Trenger vi mer informasjon kan behandlingstiden bli lengre. PS: følg med i søppelposten.
-
Hvor lang tid tar det før jeg får svar på skadesaken min?Behandlingstiden varierer med type skade, sesong og hvor omfattende skaden er. Skadebehandleren din vil ta kontakt med deg når saken din behandles.
-
Hvordan sender jeg inn dokumentasjon i skadesaken min?Gå inn på skadesaken på Min side under "Mine skader". Her kan du laste opp nye dokumenter.
-
Har dere mottatt dokumentene jeg har lastet opp på skadesaken min?Du ser oversikt over alle dokumenter du lastet opp på skadesaken din. Trenger du å laste opp flere dokumenter, som kvitteringer, skjemaer osv. kan du gjøre det fortløpende. Har du sendt dokumentasjon på e-post vil ikke dette vises i listen. Vi anbefaler at du bruker opplastingsmuligheten inne på Min side.
-
Jeg har flere dokumenter til en lukket/ferdig skadesak. Hva gjør jeg?Har det skjedd noe nytt som påvirker saken din, eller var det noe du ikke fikk med når saken ble meldt?
Du kan når som helst legge til flere dokumenter til skadesaken din, også når den har status som "lukket". Det vil bli behandlet. -
Hvordan kan jeg endre kontonummeret som erstatningen skal utbetales til?
Når du melder skaden kan du legge inn ønsket kontonummer i skademeldingen. Har du allerede registrert en skade, må kontakte skadeavdelingen for å endre kontonummeret.
Du ser hvilket kontonummer du vil få utbetalt forsikringspengene til i skademeldingen din, som du finner i ""Innboks"" på Min side.
-
Jeg har spørsmål om saken min. Hvor henvender jeg meg?Har du spørsmål om skadesaken din må du kontakte skadeavdelingen vår. Her finner du åpningstider og kontaktinformasjon.
-
Hvor finner jeg skadenummeret mitt?Logg deg inn på Min side og gå til Mine skader. Der ser du skaden og skadenummer.
-
Hvor mye må jeg betale i egenandel?Du finner informasjon om egenandel i forsikringsbevis/vilkår, som du finner under "Mine forsikringer" på Min side.
-
Dekker forsikringen skaden min?På Min side kan du sjekke forsikringsbeviset og vilkårene for forsikringene dine, og se hvilke skader som dekkes. Er du usikker anbefaler vi å melde skaden, slik at en skadebehandler kan ta en vurdering.
-
Jeg fant ikke svar på det jeg lurte på vedrørende skaden min. Hva gjør jeg?Vår skadeavdeling har åpent på telefon 21 62 26 00 mellom kl. 09-14. Du kan også sende oss en e-post på skade@jbf.no.