Hopp til innholdet

Betalingsløsninger

Vi forstår at hverdagen din er travel og full av valg. Derfor tilbyr vi fleksible betalingsløsninger som er skreddersydd for å møte dine behov - du får tilgang til en enklere, sikrere og mer tilpasset betalingsopplevelse.

En enklere hverdag tilpasset dine behov

Med smarte betalingsløsninger får du en smidigere bankhverdag slik at du kan fokusere mindre på bank og økonomi, og mer på de fine hverdagsøyeblikkene. Her finner du tips og råd som kan hjelpe deg til å ta i bruk banken i det daglige.

Spørsmål og svar om betaling 

Hvis du må sperre ditt bankkort eller kredittkort kan du gjøre dette selv under "Sperre kort" i mobil- og nettbanken. Alternativt kan du ta kontakt med vår døgnåpne sperretjeneste ved å ringe +47 915 03 850. 
Du kan hente PIN i nettbanken for alle bank- og kredittkortene dine. Logg deg inn i nettbanken. Velg "kort" og "hent PIN" i nettbanken. I mobilbanken finner du "hent PIN" under menyvalget "kort".
Våre kort kommer nå uten bilde og personlige opplysninger. Vi har valgt dette på grunn av risiko ved tap av kort. All personlig informasjon som kontonummer, navn , personnummer, signatur og bilde kan komme på avveie ved tap av kort med bilde.
Du vil automatisk bli spurt om du ønsker AvtaleGiro når du betaler en regning i Nettbank til en mottaker som tilbyr dette. Du kan da opprette avtalen der og da, og litt avhengig av hyppighet vil neste betaling gå automatisk som AvtaleGiro.

Har du tidligere takket nei til et tilbud om AvtaleGiro vil du fortsatt finne tilbudet ved å gå inn på "Betalinger", "Betalingsavtaler" og velg "AvtaleGiro" øverst på siden. Her velger du "Opprett ny" ved å trykke på de tre strekene oppe til høyre på siden.

Finner du ikke tilbudet her, kan du inngå avtalen via AvtaleGiro's egne nettsider: https://www.avtalegiro.no/Privat/Pages/default.aspx. Følg lenken og trykk på "Inngå avtale her og nå!".

Du kan velge å få varsel enten via betalingsoversikt (måneden før forfall) eller be om varsel direkte fra betalingsmottaker.

 

I mobilbanken:

Gå til Meny-> Betalinger-> Betalingsavtaler -> her kan du velge Avtalegiro, eFaktura og Faste betalinger.
For å bruke eFaktura må du gi en generell aksept for eFaktura. Dette Gjør du enkelt i nettbanken eller i Vipps. Se hvordan her
Du vil mottar eFaktura fra alle som tilbyr det rett i  mobil- og nettbanken. Ved å aktivere «automatisk eFaktura» vil du kunne motta regninger fra bedrifter som du tidligere ikke har mottatt eFaktura fra. Det er ikke lenger mulig å inngå avtale mot den enkelte bedrift.

Du må du huske å gå inn å godkjenne faktura før forfall og du vil motta varsel på e-post når du har en ny eFaktura i nettbanken.