Min BankID er sperret - hva gjør jeg?

Dersom din BankID har blitt sperret er det ingenting du kan gjøre selv for å åpne den igjen. Da er du nødt til å ta kontakt med banken din. Har du fått utstedt BankID av oss kan du enten sende oss en melding i nettbanken/mobilbanken eller ta kontakt med oss på telefon 21 62 26 00.

BankID på mobil har blitt sperret - hva gjør jeg?

Er BankID på mobil sperret, må du aktivere dette selv. Det gjør du ved å inngå en ny avtale i nettbanken. Logg deg inn i nettbanken - gå til Innstillinger - Mobil - BankID på mobil. Her kan du bestille BankID på mobil på nytt til telefonnummeret ditt. Husk at dersom du bytter SIM-kort eller glemmer PIN-koden, må du aktivere BankID på mobil på nytt i nettbanken, med BankID-brikken.

Hvordan kan jeg gi noen fullmakt?

Dersom du ønsker at noen andre skal ha fullmakt til å disponere dine kontoer, må du enten ringe inn til kundeservice bank, eller sende melding til oss i nettbank/mobilbank. 

Et krav for å gi noen fullmakt må disponenten også være registrert som kunde i Jbf bank. Personen du ønsker skal bli disponent kan bli kunde på nett med sparekonto, slik at de får tilgang til nettbank. Sparekontoen kan slettes i etterkant.

Hva er forskjell på avtalegiro og eFaktura?

eFaktura er en norsk tjeneste for å sende faktura elektronisk. eFaktura leveres i kundens nettbank istedenfor per brevpost eller e-post.  Du kan enkelt endre eller godkjenne fakturaen i nettbanken, mobilbank eller i Vipps. eFaktura må godkjennes hver måned før den blir betalt.

AvtaleGiro innebærer at banken belaster din konto direkte ved fakturaens forfall, basert på informasjon fra din betalingsmottaker. Du trenger ikke å godkjenne betalingen for at den skal bli utført. I forfallsoversikten i nett- og mobilbank får du presentert betalinger til forfall. AvtaleGiro er noe som opprettes, endres og avsluttes i din nettbank.

Her finner du flere spørsmål og svar om avtalegiro og eFaktura, BankID og mobilbank.

Har du behov for å prate med en av våre bankrådgivere, kan du ringe oss på 21 62 26 00 eller sende oss en melding i nettbanken.