Ønsker du å klage på noe til forsikring?
Vi har som mål å ha fornøyde kunder, men av og til går ikke ting som forventet. Dersom det er tilfellet, ønsker vi å høre fra deg.
Vi har som mål å ha fornøyde kunder, men av og til går ikke ting som forventet. Dersom det er tilfellet, ønsker vi å høre fra deg.
Dersom vi mangler noen opplysninger eller det har kommet nye opplysninger i saken din, så vil vi gjerne at du ringer oss. En prat kan oppklare misforståelser eller at vi får opplysninger vi ikke hadde fra før.
Er det derimot ingen nye opplysninger og du mener vår saksbehandling er feil, eller det er noe annet du er misfornøyd med, må du sende oss en skriftlig klage.
Om vi ikke blir enige etter en prat, kan du sende inn en skriftlig klage til vår interne klageordning, hvor saken blir vurdert av Fagansvarlig for de aktuelle produktområder, representant fra produktavdelingen og juridisk fagansvarlig.
Slik sender du inne en skriftlig klage:
Send skjemaet til én av følgende:
Vi sender deg en skriftlig bekreftelse på at klagen er mottatt, samt en indikasjon på forventet behandlingstid. Bekreftelsen skal sendes innen en uke etter at den formelle klagen er mottatt. Alle formelle klager skal besvares skriftlig, og avgjørelser som ikke gir den som klager fullt medhold, skal begrunnes.
Hvis du fortsatt er uenig, kan du klage videre til Finansklagenemda. Dette er et bransjebasert klageorgan som behandler klagesaker mot banker, forsikringsselskap, inkassoselskap, og andre finansselskap.